Козметични грехове




Здравейте момичета,

Сигурна съм, че сте попадали на не една и две статии, в които гримьори и YouTube звезди ви окуражават да излезете от рамките на стандартното, да експериментирате с грима и грижата за кожата и да откриете нещата, които работят за вас и да се забавлявате. В същото време обаче има и множество статии с козметични „закони“, които никой никога не бива да нарушава.
Затова и днес реших да ви споделя моите козметични прегрешения – кои „закони“ не спазвам и защо. Сигурна съм, че част от нещата, които ще прочетете, работят за вас и вие сте доволни от тях, но всички ние сме различни, имаме различни вкусове и нужди и е нормално да харесваме различни неща. 

Нека започнем със сигурно най-шокиращото – не съм фен на ежедневното къпане

Имам много познати, които се къпят ежедневно, някои дори по два пъти. Моето лично мнение е, че причината за толкова често къпане е много по-често втълпяване, отколкото действителна физическа нужда. Все пак всеки има право на избор. За мен ежедневното къпане пресушава кожата и повишава нейната чувствителност. Оставям настрана факта, че имам дермографизъм (кожата ми се раздразва/подува от най-малкото одраскване – общо взето изглежда като опарено от коприва – подуто и розово) и лекари са ми казвали, че търкането (при миене и подсушаване) и измивните продукти раздразват кожата и могат да влошат състоянието й, ако е чувствителна.

Не хидратирам тялото си ежедневно

Просто не мога да се отделям време всеки ден. Откровено си признавам, че ме мързи. Веднъж седмично се старая да се мажа с лосиона ми от кокосово масло (линк как се прави), а през останалото време се мажа с обикновени лосиони, които попиват много по-бързо.

Не ползвам крем за лице сутрин

Години наред се борих с дневния крем за лице, докато накрая просто не спрях да го ползвам. Да, знам, че всички повтарят до болка, че е задължително, но за мен не работи. Няма значение колко лек крем слагам (не съм пробвала с емулсии и лосиони), кремът не попива, лицето ми стои мазно цял ден. Не знам защо се случва така, просто приех, че ако искам да се гримирам, няма да ползвам крем. Вечер използвам много често дневни кремове, защото нощните кремове също ми идват много тежки. За момента кожата ми е спокойна и мога да си позволя това своеволие.

Слагам коректора си под фон дьо тена

Ако сте гледали поне едно youtube клипче, сигурно ви е направило впечатление, че момичетата слагат коректора върху фдт. Аз все още не съм успяла да открия коректор, който да стои добре върху фдт. Признавам си, да открия правилния цвят коректор е една много сложна мисия, която съм си наложила. Затова и винаги го слагам под фдт – така ми е много по-лесно да постигна равен цвят на лицето. Да, понякога коректорът и фдт-ът над него се събират и се налага да ги разнеса към края на деня, но ако сложа коректора върху фдт-а много често ставам на петна – като моята цел е да прикривам несъвършенства, а не изсветляване на лицето.

Не използвам спирала

Ако не влизате за пръв път в блога, сигурно вече знаете – имам много чувствителни очи и въпреки всички прегледи през годините, все още не знам на какво се дължи. Но спиралата е едно от нещата, които ми причиняват силен дискомфорт, ако ми влезе в окото – което се случва често, когато я свалям. Не знам как го правя, но почти винаги, след като ползвам спирала, очите ме болят, зачервяват се и се налага да спра грима за известно време. Затова и се гримирам без спирала – нося сенки много често, понякога дори очна линия, но спирала слагам на рождения си ден, годишнината и Нова Година – буквално. Може да ви звучи шокиращо, но изключително малко хора забелязват, че не нося спирала. И тъй като това е ежедневието ми вече три години, гримът ми не ми изглежда незавършен (това е една от причините, поради които не виждате грим в блога – на снимка отблизо окото действително изглежда незавършено без спирала).

Подсушавам си косата с хавлия

Подсушавам си косата с хавлия, когато изляза от банята и нерядко се случва да я потъркам, за да попия всичката вода. Да, знам, че е изключително вредно и това предразполага косата ми към цъфтене/хвърчане и липса на блясък, но го правя без да мисля. И се опитвам да спра, но дотогава – Мърфи, ако четеш, моля те, прости ми :D

Спя с мокра коса

Имам фина коса, която съхне доста бързо, но въпреки това ми се случва понякога да се изкъпя точно преди лягане. Използвам сешоар, но не ми е приятно да я изсушавам, докато е 100% суха, затова и понякога си лягам с мокра/влажна коса. Преди време я сплитах на плитка и спях така, но това ми докара такова зверско главоболие, че спрях да го правя. Знам, че е вредно, че косата се накъсва и отново – няма блясък, но между нуждата от сън и блестящата ми коса на следващата сутрин – е, очевидно е кое избирам.

И така, надявам се да ви е било забавно да прочетете моето признание. Все пак, всички сме хора и всички клинчим понякога от правата пътека. Някои от нещата, които прочетохте може да ви се сторят ужасяващи, а други да се окаже, че ги правите и вие. Ще ми е забавно да споделите кои са вашите козметични грехове :) А между временно, предизвикам Мариета, Ида, Теди и Деси да споделят кои са техните козметични грехове :D 

П.П. Не знам как е станало, но греховете ми са точно 7 :D  

Етикети: